14 January, 2020

Nak Kulit Cantik Meh Makan Longan

Kulit Cantik Makan Longan | Buah yang rasanya manis menyegarkan apa?Mestilah buah longan yang sentiasa menjadi kesukaan ramai. Termasuklah nieyl tapi itu dahulu kala, sekarang tidak lagi sebab ada peristiwa hitam yang nieyl alami sampai fobia nak makan buah ni. Itu nieyl, korang jangan ikut. Korang kena suka makan buah longan ni kalau nak kulit yang cantik dan bersinar cehwahh..


Buah longan ni kaya dengan vitamin C, tembagam nagnesium, fosforus, mangan dan merupakan sumber terbaik potassium. Selain itu juga buah longan terdapat viutamin b termasuklah asid folik. 

Kehadiran vitamin C yang tinggi dalam buah longan ini untuk sintesis kolagen yang akan memastikan kulit kita tegang dan sihat. Antioksidan melindungi radiasi ultraungu dan membersihkan tekanan oksidatif dalam sistem tubuh.

Jangan tak tahu ya, longan juga dikatakan mampu membantu mengurangkan kedutaan, bintik hitam, jeragat dan parut. Isi buah mengandungi vitamin B, vitamin C dan atioksidan yang memiliki sifat-sifat anti antipenuaan dan meminimakan kekeringan pada kulit .

Ada juga yang kata buah longan boleh meransang tenaga, maksudnya bila kita makan buah longan ni mampu meningkatkan tenaga dan mengurangkan kelesuan.Ha..lepas ni kalau rasa tak sihat tu, boleh la cuba makan buah longan ni ya.

Apa-apa pun tips dari nieyl , kalau nak kulit yang cantik kita kena rajin amalkan pemakanan yang sihat, ada yang nak kulit cantik tapi tak suka makan sayur, tak suka makan buah yang banyak vitamin C..Tak boleh la begitu ya, nak cantik kena lah dari dalaman, orang kata cantik semula jadi buka taruk bedak setebal 2 3 inci ya....Ok Bye


7 comments:

  1. Akak suka gak tapi x leh makan banyak nanti cepat batuk

    ReplyDelete
  2. yes suka makan buah longan tapi memang kena makan cepat sebab mudah busuk :(

    ReplyDelete
  3. memang suka buah longan.. Selalu makan lepas sejukkan..

    ReplyDelete
  4. suka but kalau makan byk2..jadi batuk. so kena la kurang2 kan.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)