16 October, 2018

Alasan Lucu Untuk Kaki Ponteng

Pernah tak korang terfikir nak ponteng kerja, malas nak masuk pejabat?Tak buat pun mesti pernah terfikirkan.. Fikir nak cari alasan apa ,nak bagitahu boss kenapa tak datang kerja.. Bila nieyl baca 159 alasan lucu yang disenaraikan ni..aduhai..pelik-pelik alasan yang nak diberikan. Korang jangan pula guna alasan-alasan yang tak munasabah pulak ya.. 

Kalau rasa malas nak masuk pejabat tu, ambil sahaja cuti rehat yang diberikan. Bersikap jujur itu kan lebih bagus..mulia di sisi Allah tau..Takmo lah bohong-bohong ni, tak baik pun..lama-lama orang takkan percaya pada kita.

12 comments:

  1. Adakala alasan jujur dan alasan rekaan sama...cuma Allah dan diri sendiri sahaja yang tahu alasan tersebut betul atau bohong.

    ReplyDelete
  2. Mcm mcm hal ya. Kreatif sgt alasan. Kalau betul alasan tu, takpe la. kalau tak betul tu. ish ish. 😂

    ReplyDelete
  3. haha senang dah ada templete siap ye adjust je hehe :0

    ReplyDelete
  4. cik nor isi jer form annual leave..habis cerita..haha

    ReplyDelete
  5. macam-macam alsan ada ye hehehe

    ReplyDelete
  6. Betul tu.. Jujur lagi bagus sebenarnya..

    ReplyDelete
  7. Hahaha macam3 piliham alasan ada bleh kita gunakan ni 😍😂

    ReplyDelete
  8. mintak orang tu resign jelah kerja..kalau kerja banyak nak ponteng..kalau sakit tak pelah jugak

    ReplyDelete
  9. aida suka alasan 149.
    asben tak bagi gi kerja :)
    wajib taat kan? ha ha ha ha...

    ReplyDelete
  10. hahahaha lepasni tinggal pilih je nak yang mana

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)